Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o rezerwację numeru wraz z załącznikami
  • wniosek o rejestrację jednostki wraz z załącznikami oraz dowodem uiszczenia opłaty
  • wniosek o zmianę danych jednostki wraz z załącznikami oraz dowodem zapłaty opłaty
  • wniosek o wydanie wtórnika wraz z dowodem zapłaty opłaty
  • wniosek o wykreślenie z rejestru
  • wniosek o odpis/wyciąg
  • zawiadomienie o nabyciu wraz z załącznikami
  • zawiadomienie o zbyciu wraz z załącznikami

Wnioski mogą być składane w formie:

  • papierowej w Starostwie Powiatowym w Inowrocławiu przy ul. Mątewskiej 17, III piętro, pok. 312
  • elektronicznej za pośrednictwem aplikacji Konto Interesanta pod adresem: https://interesant.reja24.gov.pl

Opłata za rozpatrzenie wniosku o:

  • rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego
  • zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego
  • wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnegowynosi 80 zł (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
  • wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów lub innych jednostek pływających o długości do 24 m – wynosi 15 zł (zgodnie z ww. rozporządzeniem),
  • rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego w przypadku jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami – wynosi 60 zł (zgodnie z ww. rozporządzeniem)

    Opłatę za rozpatrzenie wniosku należy uiścić na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu – Bank Spółdzielczy w Inowrocławiu przy ul. Solankowej 11

    nr: 29 8149 0000 0022 6022 2000 0002 
    W przypadku składania wniosku w formie elektronicznej istnieje możliwość uiszczenia opłaty za pośrednictwem usługi Paybynet.

Termin załatwienia sprawy:

  • wpis do rejestru albo decyzja o odmowie wpisania jednostki pływającej do rejestru, wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego w terminie 30 dni
  • wykreślenie jednostki pływającej z rejestru w terminie 14 dni

Osoba i jednostka prowadząca sprawę:

Jan Kurpiel
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Mątewska 17
piętro III, pokój 312
tel. 52 35-92-286
email: j.kurpiel@inowroclaw.powiat.pl

Zgodnie z art. 2 pkt 8 ustawy o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m organem rejestrującym jest starosta albo właściwy polski związek sportowy w rozumieniu ustawy o sporcie. Zgodnie z art. 4 ust. 2 ww. ustawy w celu rejestracji jednostki pływającej właściciel składa wniosek o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego do wybranego organu rejestracyjnego

Obowiązkowi rejestracji podlega:

  • jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej
    niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW
  • jednostka pływająca używana do połowów rybackich
  • jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej o ile nie posiada innej niż polska przynależności

Obowiązkowi rejestracji nie podlega:

  • jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa
  • jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni
  • deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca
    Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela

    Wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w przypadku:
  • wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2000 r. – przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy
  • wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. – przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy
  • wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych po dniu 1 stycznia 2006 r. – przez okres 30 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy

Właściciel jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami, która podlega obowiązkowi rejestracji na podstawie nowych przepisów, ma obowiązek ją zarejestrować przed upływem terminu ważności dokumentu rejestracyjnego

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 10258
Podmiot udostępniający: Powiat Inowrocławski
Nazwa dokumentu: Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Skrócony opis:
Osoba, która wytworzyła informację: Rafał Śmigerski
Osoba, która udostępnia informację: Rafał Śmigerski
Data wytworzenia informacji: 11.01.2017 14:41:37
Data udostępnienia informacji: 11.01.2017 14:41:37
Data ostatniej aktualizacji: 27.06.2024 13:43:55
Rejestr zmian