Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Podstawa prawna:

  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych

Wymagane dokumenty:

  • wniosek
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym
  • operat przeciwpożarowy i postanowienie komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej uzgadniające operat przeciwpożarowy (w przypadku wytwarzania odpadów palnych)
  • zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:
    - za przestępstwa przeciwko środowisku,
    - będącego osobą fizyczną albo wspólnika,   prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka   zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art.168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (w przypadku wytwarzania odpadów)
  • dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej (wraz z informacją o sposobie jej obliczenia), opłatę rejestracyjną wnosi sie również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacjiobjętej tym pozwoleniem - opłata ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymaga w przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji
  • zapis wniosku w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych
  • kopię programu zapobiegania awariom lub kopię raportu o bezpieczeństwie, jeżeli były opracowane
  • poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic obszaru, na którym jest konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej

Opłaty:

  • opłata rejestracyjna – opłatę wylicza się na podstawie rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych; wysokość opłaty rejestracyjnej nie może być wyższa niż 12 000 zł.

Opłatę rejestracyjną należy uiścić na rachunek bankowy Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – BGK III O/Warszawa,

nr rachunku: 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010

  • opłata skarbowa za pozwolenie w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą – 2011 zł.; w przypadku działalności gospodarczej prowadzonej przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą w rolnictwie, mikro, małych i średnich przedsiębiorców – 506 zł.

Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Inowrocławia lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta Inowrocławia – Bank PKO BP S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 15

nr rachunku: 84 1020 1462 0000 7102 0313 0143

Termin załatwienia sprawy:

  • w ciągu 6 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego oraz decyzji zmieniającej pozwolenie zintegrowane w przypadku istotnej zmiany instalacji;
  • w ciągu miesiąca od dnia wpływu kompletnego wniosku o wydanie decyzji zmieniającej pozwolenie zintegrowane w pozostałych przypadkach (sprawy szczególnie skomplikowane – w ciągu dwóch miesięcy) 

Osoba i jednostka prowadząca sprawę:

Magdalena Szwugier
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
ul. Mątewska 17
piętro III, pokój 311
tel. 52 35-92-288
email: m.szwugier@inowroclaw.powiat.pl

Tryb odwoławczy:

odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Inowrocławskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Dodatkowe informacje:

wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego powinien uwzględniać wymagania przepisów ustawy Prawo wodne i ustawy o odpadach, w przypadku, gdy eksploatacja instalacji dotyczy szczególnego korzystania z wód i gospodarowania odpadami.

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 11269
Podmiot udostępniający: Powiat Inowrocławski
Nazwa dokumentu: Pozwolenie zintegrowane
Skrócony opis:
Osoba, która wytworzyła informację: Cezary Wawrzyniak
Osoba, która udostępnia informację: Cezary Wawrzyniak
Data wytworzenia informacji: 11.01.2017 13:39:57
Data udostępnienia informacji: 11.01.2017 13:39:57
Data ostatniej aktualizacji: 26.06.2024 14:53:58
Rejestr zmian