Kierownikiem jest Joanna Michalak
ul. Mątewska 17,
88 - 100 Inowrocław
III piętro, p. 302-303
tel. 52 3592 324, - 325
e-mail: audyt@inowroclaw.powiat.pl
kontrola@inowroclaw.powiat.pl
- 1. Biuro prowadzi audyt wewnętrzny, realizuje zadania kontrolne oraz postępowania sprawdzające.
- 2. Działalność Biura jest niezależna od czynności operacyjnych Starostwa i stanowi wsparcie ustanowionego systemu zarządzania.
- 3. Realizowane przez Biuro zadania, w szczególności zadania audytowe, służą obiektywnej i niezależnej ocenie kontroli zarządczej w Starostwie oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu.
- 4. Działalność Biura opiera się na standardach audytu wewnętrznego dla jednostek sektora finansów publicznych, standardach kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych, standardach kontroli finansowej oraz powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- 5. Do zadań Biura Audytu Wewnętrznego i Kontroli należy w szczególności:
- 1) w zakresie audytu wewnętrznego:
- planowanie i organizacja zadań audytowych (zapewniających i doradczych) w oparciu o analizę i ocenę ryzyka,
- opracowywanie planów audytu wewnętrznego oraz sprawozdań z ich realizacji,
- realizacja zadań zapewniających na podstawie opracowanych rocznych planów audytu wewnętrznego w Starostwie i jednostkach organizacyjnych Powiatu,
- realizacja zadań zapewniających poza planem audytu, zleconych przez Starostę,
- realizacja zadań doradczych na wniosek Starosty, naczelników wydziałów lub kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu,
- sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych zadań zapewniających,
- informowanie Starosty o ustaleniach z przeprowadzonych zadań zapewniających i doradczych,
- monitorowanie realizacji rekomendacji wydanych w wyniku przeprowadzonych zadań zapewniających i doradczych oraz ocena właściwości i terminowości podjętych działań,
- realizacja czynności sprawdzających w wyniku wdrożenia rekomendacji oraz ocena ich skuteczności,
- opiniowanie na wniosek zainteresowanych, projektów wdrażanych rozwiązań i regulacji wewnętrznych,
- koordynowanie działań z audytorami zewnętrznymi, w tym monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych audytorów zewnętrznych;
- 2) w zakresie kontroli:
- opracowywanie rocznych ramowych planów kontroli w zakresie planowanych kontroli w Starostwie, jednostkach organizacyjnych Powiatu oraz w podmiotach, którym udzielono dotacji z budżetu Powiatu,
- opracowywanie kwartalnych planów kontroli z określeniem tematyki, rodzaju i terminu planowanych kontroli, ujętych w planie rocznym,
- przeprowadzanie kontroli na podstawie zatwierdzonych przez Starostę planów kontroli w Starostwie, jednostkach organizacyjnych Powiatu oraz innych podmiotach, którym udzielono dotacji z budżetu Powiatu, w tym Muzeum im. Jana Kasprowicza w Inowrocławiu i Szpitalu Wielospecjalistycznym im. dr. Ludwika Błażka w Inowrocławiu.
- przeprowadzanie kontroli doraźnych oraz postępowań sprawdzających, zleconych przez Starostę,
- sporządzanie dokumentacji z przeprowadzonych kontroli,
- sporządzanie sprawozdań z realizacji kontroli,
- sporządzanie projektów zaleceń pokontrolnych Zarządu,
- sporządzanie projektów wystąpień do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych oraz innych organów kontrolnych i organów ścigania,
- monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych wydanych przez Zarząd,
- współpraca z organami kontroli zewnętrznej,
- udzielanie kontrolowanym instruktażu, w toku prowadzonych kontroli,
- udzielanie bieżących porad i konsultacji,
- koordynowanie działalności kontrolnej prowadzonej przez wydziały Starostwa w jednostkach organizacyjnych Powiatu,
- koordynowanie zadań i czynności realizowanych przez Starostwo w zakresie kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje |
Ilość odwiedzin: |
11262 |
Podmiot udostępniający: |
Powiat Inowrocławski |
Nazwa dokumentu: |
Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli |
Skrócony opis: |
|
Osoba, która wytworzyła informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Osoba, która udostępnia informację: |
Cezary Wawrzyniak |
Data wytworzenia informacji: |
19.11.2020 10:59:37 |
Data udostępnienia informacji: |
19.11.2020 10:59:37 |
Data ostatniej aktualizacji: |
01.07.2024 11:38:41 |
Rejestr zmian |