Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Podstawy prawne.

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktry i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawnia dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami,
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów,
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.

Skrzynka podawcza.

Do złożenia wniosku elektronicznego w sprawie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami oraz w sprawie rejestracji pojazdów niezbędne jest założenia konta na Elektronicznej Skrzynce Podawczej systemów Pojazd i Kierowca pod adresem www.esp.pwpw.pl

Proces wypełniania wniosku można rozpocząć po pozytywnym przejściu etapu rejestracji konta, zalogowaniu się i kliknięciu odnośnika "Złóż nowy wniosek". Cały proces jest stworzony na zasadzie przyjaznego użytkownikowi kreatora. Pierwszymi krokami w kreatorze są: wybranie urzędu, do którego ma zostać wysłany wniosek i rodzaju sprawy, której będzie dotyczył. W kolejnym kroku należy zweryfikować poprawność danych osobowych, które zostaną zawarte we wniosku. Po weryfikacji danych następuje kilku etapowe podawanie danych i dodawanie załączników, które są specyficzne dla wybranego rodzaju sprawy. W ostatnim kroku jest możliwe wyświetlenie podglądu wniosku i załączników, do niego dołączonych oraz podpisanie wniosku przy użyciu podpisu kwalifikowanego. Podpisanie wniosku jest równoznaczne z jego wysłaniem.

Podpis kwalifikowany jest skrótem dla bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Podpis tego typu musi spełniać warunki określone w ustawie o podpisie elektronicznym. Jest on weryfikowany ważnym certyfikatem kwalifikowanym, a składany przy pomocy bezpiecznego urządzenia do składania podpisu. Jest to podpis równoważny podpisowi własnoręcznemu. Istnieje też możliwość złożenia podpisu za pomocą profilu zaufanego ePuap. Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji - to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Usługa ta jest dostępna dla każdego obywatela. Wystarczy założyć konto na www.epuap.gov.pl, wypełnić wniosek o założenie profilu zaufanego, a następnie udać się do dowolnego punktu potwierdzenia celem potwierdzenia swojej tożsamości.

Za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej wnioskodawca ma możliwość przesłania wniosku drogą elektroniczną przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego. Niniejszy wniosek może dotyczyć:

  1. Kierowca:
    1. potwierdzenie kwalifikacji
    2. przywrócenie cofniętego uprawnienia - prawo jazdy oraz pozwolenie na kierowanie tramwajem
    3. wydanie międzynarodowego prawa jazdy
    4. wydanie prawa jazdy oraz pozwolenia na kierowanie tramwajem
    5. wydanie prawa jazdy przed upływem okresu orzeczonej kary zakazu prowadzenia pojazdów, za pośrednictwem jednostki, która je wydała za granicą (dot. osób zamieszkałych po za granicą RP)
    6. wydanie wtórnika prawa jazdy i pozwolenia na kierowanie tramwajem
    7. wymiana dokumentu na podstawie art. 124 ustawy o kierujących pojazdami (art. 150 ustawy Prawo o ruchu drogowym)
    8. wymiana prawa jazdy wydanego za granicą przez państwo członkowskie Unii Europejskiej, państwo - stronę konwencji o ruchu drogowym lub odpowiadającego wzorowi prawa jazdy określonego w tych konwencjach
    9. wymiana wojskowego dokumentu stwierdzającego uprawnienia do kierowania pojazdem
    10. zwrot zatrzymanego prawa jazdy i pozwolenia na kierowanie tramwajem - po upływie zakazu prowadzenia pojazdów na okres nie przekraczający 1 roku
  1. Pojazd:
    1. rejestracja pojazdu
    2. czasowa rejestracja pojazdu
    3. wyrejestrowanie pojazdu

Kliknięcie kursorem myszki na powyżej wymienione sprawy przekierowuje do strony, na której znajduje się lista załączników jakie należy dołączyć do wniosku w formie skanu.

Kliknij TUTAJ, aby uzyskać informacje o wysokości opłat koniecznych do załatwienie spraw związanych z KIEROWCĄ.

Kliknij TUTAJ aby uzyskać informacje o wysokości opłat koniecznych do załatwienie spraw związanych z POJAZDEM.

Dla załączników do wniosków przesyłanych przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą PiK zalecane są poniższe parametry:

Zalecane parametry dla zdjęcia:

  • Plik JPEG z nagłówkiem EXIF w wersji 2.1 lub nowszej zawierający datę wykonania zdjęcia. Zalecane jest także umieszczenie w nagłówku EXIF nazwy i danych adresowych zakładu fotograficznego, w którym zostało wykonane zdjęcie
  • Przestrzeń barw: sRGB
  • Głębia kolorów: 24 bity
  • Rozdzielczość zdjęcia: 480x615 pikseli
  • Rozmiar pliku nie większy niż 100KB.
  • Kompresja: poziom jakości JPEG nie mniejszej niż 80/100.

Zalecane parametry dla skanu podpisu interesanta:

  • Skan w formacie JPEG wykonany na jednolitym jasnym tle (białe), pozbawiony zabrudzeń, ramek, linii ułatwiających pisanie, itp. Podpis do skanowania musi być złożony czarnym długopisem lub piórem.
  • Przestrzeń barw : greyscale (skala odcieni szarości).
  • Rozdzielczość skanu w pikselach [szer. x wys.]: min 300 x 111 pikseli.
  • Kompresja: poziom jakości JPEG i nie mniejszy niż 80/100.

Zalecane parametry dla pozostałych załączników:

Skan w formacie JPEG.

  • Rozmiar pliku nie większy niż 200 KB.
  • Kompresja: dla obrazów JPEG poziom jakości nie mniejszy niż 80/100

Załącznik w formacie PDF

  • Rozmiar pliku nie większy niż 200kB* liczba stron załącznika 1 typu pdf

Przesłanie wniosku elektronicznego nie zwalnia od dostarczenia oryginałów niezbędnych dokumentów/załączników.

LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
LpNazwaOpisTypRozmiarDatadataUdostdataModcreatingmodifierOpcje
Informacje
Ilość odwiedzin: 1591
Podmiot udostępniający: Powiat Inowrocławski
Nazwa dokumentu: On-line
Skrócony opis:
Osoba, która wytworzyła informację: Cezary Wawrzyniak
Osoba, która udostępnia informację: Cezary Wawrzyniak
Data wytworzenia informacji: 07.10.2011 08:01:31
Data udostępnienia informacji: 07.10.2011 08:01:31
Data ostatniej aktualizacji: 04.01.2021 12:36:53
Rejestr zmian