Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Podstawy prawne.
Skrzynka podawcza.
Do złożenia wniosku elektronicznego w sprawie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami oraz w sprawie rejestracji pojazdów niezbędne jest założenia konta na Elektronicznej Skrzynce Podawczej systemów Pojazd i Kierowca pod adresem www.esp.pwpw.pl
Proces wypełniania wniosku można rozpocząć po pozytywnym przejściu etapu rejestracji konta, zalogowaniu się i kliknięciu odnośnika "Złóż nowy wniosek". Cały proces jest stworzony na zasadzie przyjaznego użytkownikowi kreatora. Pierwszymi krokami w kreatorze są: wybranie urzędu, do którego ma zostać wysłany wniosek i rodzaju sprawy, której będzie dotyczył. W kolejnym kroku należy zweryfikować poprawność danych osobowych, które zostaną zawarte we wniosku. Po weryfikacji danych następuje kilku etapowe podawanie danych i dodawanie załączników, które są specyficzne dla wybranego rodzaju sprawy. W ostatnim kroku jest możliwe wyświetlenie podglądu wniosku i załączników, do niego dołączonych oraz podpisanie wniosku przy użyciu podpisu kwalifikowanego. Podpisanie wniosku jest równoznaczne z jego wysłaniem.
Podpis kwalifikowany jest skrótem dla bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem. Podpis tego typu musi spełniać warunki określone w ustawie o podpisie elektronicznym. Jest on weryfikowany ważnym certyfikatem kwalifikowanym, a składany przy pomocy bezpiecznego urządzenia do składania podpisu. Jest to podpis równoważny podpisowi własnoręcznemu. Istnieje też możliwość złożenia podpisu za pomocą profilu zaufanego ePuap. Profil zaufany jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości obywatela w systemach elektronicznej administracji - to odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Usługa ta jest dostępna dla każdego obywatela. Wystarczy założyć konto na www.epuap.gov.pl, wypełnić wniosek o założenie profilu zaufanego, a następnie udać się do dowolnego punktu potwierdzenia celem potwierdzenia swojej tożsamości.
Za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej wnioskodawca ma możliwość przesłania wniosku drogą elektroniczną przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego. Niniejszy wniosek może dotyczyć:
Kliknięcie kursorem myszki na powyżej wymienione sprawy przekierowuje do strony, na której znajduje się lista załączników jakie należy dołączyć do wniosku w formie skanu.
Kliknij TUTAJ, aby uzyskać informacje o wysokości opłat koniecznych do załatwienie spraw związanych z KIEROWCĄ.
Kliknij TUTAJ aby uzyskać informacje o wysokości opłat koniecznych do załatwienie spraw związanych z POJAZDEM.
Dla załączników do wniosków przesyłanych przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą PiK zalecane są poniższe parametry:
Zalecane parametry dla zdjęcia:
Zalecane parametry dla skanu podpisu interesanta:
Zalecane parametry dla pozostałych załączników:
Skan w formacie JPEG.
Załącznik w formacie PDF
Przesłanie wniosku elektronicznego nie zwalnia od dostarczenia oryginałów niezbędnych dokumentów/załączników.
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data | dataUdost | dataMod | creating | modifier | Opcje |
Informacje | |
---|---|
Ilość odwiedzin: | 9867 |
Podmiot udostępniający: | Powiat Inowrocławski |
Nazwa dokumentu: | On-line |
Skrócony opis: | |
Osoba, która wytworzyła informację: | Cezary Wawrzyniak |
Osoba, która udostępnia informację: | Cezary Wawrzyniak |
Data wytworzenia informacji: | 07.10.2011 08:01:31 |
Data udostępnienia informacji: | 07.10.2011 08:01:31 |
Data ostatniej aktualizacji: | 04.01.2021 12:36:53 |
Rejestr zmian |